
 
 

Docket No. 14-55329 
__________________________________________________________ 

 
In the 

 
United States COURT OF APPEALS 

 
for the 

 
NINTH CIRCUIT  

___________________________________ 
 
 

LEAH MANZARI p/k/a DANNI ASHE, 
 

 
Plaintiff, Appellee, 

 
v. 

 
 

ASSOCIATED NEWSPAPERS LTD., 
 
 

Defendant, Appellant. 
 

____________________________ 
 
 

Appeal from the Decision of the United States District Court for the Central District of 
California, No 13-CV-6830-GW(PJWx) - Honorable George H. Wu.  

 
________________________________________________________________________________________________________________________ 
 

 
ANSWERING BRIEF OF APPELLEE  

________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 

STEVEN WEINBERG 

WEIN LAW GROUP, LLP 

1925 CENTURY PARK EAST, 2120 

LOS ANGELES, CA 90067 

(310) 598-7005 

(310) 582-5294 

Steven@WeinLawGroup.com 

 
Attorneys for Plaintiff and Appellee LEAH MANZARI p/k/a 

DANNI ASHE 
 
 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   1 of 59



i 
 

TABLE OF CONTENTS 

 

I. INTRODUCTION ...................................................................................... 1 

II. STATEMENT OF THE CASE ................................................................... 8 

A. Leah Manzari (p/k/a Danni Ashe) ............................................................. 8 

B. MailOnline’s Admissions ......................................................................... 10 

C. The Article .............................................................................................. 13 

III. ARGUMENT ........................................................................................... 13 

A. The District Court Correctly Ruled Plaintiff Adequately 

Demonstrated A “Probability” of Prevailing ............................................. 13 

B. The District Court Correctly Ruled the Article is Directly “Of and 

Concerning” Plaintiff  Because Plaintiff’s name is Visible ........................ 14 

C. The District Court Correctly Ruled The Article Is “Of and 

Concerning” Plaintiff by Implication ......................................................... 16 

D. The District Court Correctly Ruled ANL Was Not Entitled To 

Immunity By Way of The “Fine Print” ...................................................... 19 

E. The District Court Correctly Rejected Cases Cited By ANL Below .......... 23 

F. The District Court Correctly Ruled The Article is Susceptible Of A 

Defamatory Meaning .............................................................................. 25 

G. Plaintiff is Not an All Purpose Public Figure ............................................ 27 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   2 of 59



ii 
 

H. Plaintiff is Not a Limited Purpose Public Figure ...................................... 31 

I. The District Court Correctly Ruled That Plaintiff Demonstrated a 

“Probability” ANL Published the Article with Reckless Disregard for 

the Truth ................................................................................................. 33 

J. The District Correctly Determined that Newton and Dodds Are Not 

Controlling .............................................................................................. 37 

K. The District Court Correctly Declined to Dismiss Plaintiff’s False 

Light Cause of Action on an Anti-SLAPP Motion .................................... 43 

IV. CONCLUSION ....................................................................................... 43 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   3 of 59



iii 
 

TABLE OF AUTHORITIES 

CASES 

Ann M. v. Pacific Plaza Shopping Center  

 (1993) 6 Cal.4th 666 ----------------------------------------------------------------- 38 

Balzaga v. Fox News Network, LLC  

 (2009) 173 Cal.App.4th 1325 ------------------------------------------------- 25, 26 

Barry v. Time, Inc.  

 (N.D. Cal. 1984) 584 F. Supp. 1110----------------------------------------- 29, 32 

Bose Corp. v. Consumers Union of U.S., Inc.  

 (1984) 466 U.S. 485 ------------------------------------------------------------------ 34 

Brown v. Kelly Broadcasting Co.  

 (1989) 48 Cal.3d 711 ---------------------------------------------------------------- 34 

Burnett v. National Enquirer, Inc.  

 (1983) 144 Cal. App. 3d, 997 ------------------------------------------------------ 29 

Burton v. Crowell Publishing Co. (2d Cir. 1936) 82 F.2d 154 ---------------- 27 

Carafano v. Metrosplash.com Inc.  

 (C.D. Cal. 2002) 207 F. Supp. 2d 1055 ----------------------------------------- 30 

Carlisle v. Fawcett Publ’ns, Inc.  

 (1962) 201 Cal.App.2d 733 --------------------------------------------------------- 31 

Carson v. Allied News Co.  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   4 of 59



iv 
 

 (7th Cir. 1976) 529 F.2d 209 ------------------------------------------------------- 29 

Christian Research Inst. v. Alnor  

 (2007) 148 Cal. App. 4th 71 -------------------------------------------------------- 34 

Christian Research Institute v. Alnor  

 (2008) 165 Cal. App. 4th 1315 ---------------------------------------------------- 35 

Church of Scientology of California v. Flynn  

 (9th Cir. 1984) 744 F. 2d 694 --------------------------------------------------- 5, 17 

Cibenko v. Worth Publishers  

 (D.N.J. 1981) 510 F.Supp. 761 ---------------------------------------------------- 26 

Clark v. American Broadcasting Cos.  

 (6th Cir. 1982) 684 F.2d 1208 ----------------------------------------------------- 19 

Consumer Justice Center v. Trimedica International, Inc.  

 (2003) 107 Cal.App.4th 595 -------------------------------------------------------- 14 

Court v. San Juan Unified School Dist.  

 (1995) 33 Cal. App. 4th 1491 ------------------------------------------------------ 18 

Crump v. Beckley Newspapers, Inc.  

 (1984)  320 S.E.2d 70 --------------------------------------------------------------- 19 

Davis v. Hearst  

 (1911) 160 Cal. 143 ------------------------------------------------------------------ 23 

Davis v. High Society  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   5 of 59



v 
 

 (1983) 90 A.D.2d 374 ---------------------------------------------------------------- 19 

DiGiorgio Fruit Corp. v. AFL-CIO  

 (1963) 215 Cal. App. 2d 560 ------------------------------------------------------- 17 

Dodds v. ABC  

 (9th Cir 1988) 145 F.3d 1053 ------------------------------------------------ passim 

Dong v. Bd of Trusteees of Leland Stanford Jr. Univ.  

 (1987) 191 Cal.App.3d 1572 ------------------------------------------------------- 16 

Douglass v. Hustler, Inc.  

 (7th Cir. 1985) 769 F.2d 1128 ----------------------------------------------------- 31 

Duncan v. WJLA-TV  

 (D.D.C. 1984) 10 Media L. Rep. (BNA) 1395 ---------------------------------- 19 

Dunlap v. Philadelphia Newspapers, Inc.  

 (1982) 301 Pa. Super. 475 --------------------------------------------------------- 27 

Eastwood v. Superior Court  

 (1983) 149 Cal. App. 3d 409 ------------------------------------------------- passim 

Flowers v. Carville  

 (9th Cir. 2002) 310 F.3d 1118 ----------------------------------------------------- 20 

Gaimo v. Literary Guild  

 (1981) 79 A.D.2d 917 ---------------------------------------------------------------- 26 

Gallant v. City of Carson  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   6 of 59



vi 
 

 (2005) 128 Cal.App.4th 705 -------------------------------------------------------- 38 

Gertz v. Robert Welch, Inc.  

 (1974) 418 U.S. 323 ------------------------------------------------------------ passim 

HMS Capital, Inc. v. Lawyers Title Co.  

 (2004) 118 Cal.App.4th 204 -------------------------------------------------------- 15 

Houseman v. Publicaciones Paso del Norte, S.A. De C.V.  

 (Tex. App. 2007) 242 S.W.3d 518 ------------------------------------------------ 26 

Hughes v. Hughes  

 (2004) 122 Cal.App.4th 931 -------------------------------------------------------- 20 

Hutchinson v. Proxmire  

 (1979) 443 U.S. 111 ------------------------------------------------------------------ 34 

Jackson v. Paramount Pictures Corp.  

 (1998) 68 Cal. App. 4th 10 --------------------------------------------------------- 29 

Jarrow Formulas, Inc. v. LaMarche   

 (2003) 31 Cal.4th 728 ---------------------------------------------------------------- 15 

Kaelin v. Globe Communications Corp.  

 (9th Cir. 1998) 162 F.3d 1036 ----------------------------------------------- passim 

Kaplan v. Newsweek Magazine,  Inc.  

 (N.D. Cal. 1984) 10 Media L. Rep. (BNA) 2142 ------------------------------- 20 

Las Vegas Sun, Inc. v. Franklin  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   7 of 59



vii 
 

 (1958) 74 Nev. 282 ------------------------------------------------------------------- 20 

Lerman v. Flynt Distributing Co., Inc.  

 (2d Cir. 1984) 745 F.2d 123 -------------------------------------------------------- 30 

Linder v. Thrifty Oil Co.  

 (2000) 23 Cal.4th 429 ---------------------------------------------------------------- 15 

Looney v. Superior Court  

 (1993) 16 Cal.App.4th 521 --------------------------------------------------------- 14 

Mason v. New Yorker Magazine Inc.  

 (9th Cir. 1992) 960 F.2d 896 ------------------------------------------------------- 35 

McNair v. Hearst Corporation  

 (9th Cir. 1974) 494 F.2d 1309 ----------------------------------------------------- 22 

Metabalife International v. Wornick  

 (9th Cir. 2001) 264 F.3rd 832 ------------------------------------------------------ 15 

MG. v. Time Warner, Inc.  

 (2001) 89 Cal. App. 4th 623 -------------------------------------------------------- 44 

Morningstar, Inc. v. Superior Court  

 (1994) 23 Cal.App.4th 676 --------------------------------------------------------- 21 

Navellier v. Sletten  

 (2002) 29 Cal.4th 82 ----------------------------------------------------------------- 15 

Newton v. NBC  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   8 of 59



viii 
 

 (9th Cir. 1990) 930 F.2d. 662 ------------------------------------------------ passim 

Norris v. Bangor Publishing Co.  

 (1999) 53 F. Supp. 2d 495 ---------------------------------------------------------- 20 

Palmisano v. Modernismo Publications  

 (1983) 98 A.D.2d 953 ---------------------------------------------------------------- 19 

Peck v. Tribune Co.  

 (1909) 214 U.S. 185 ------------------------------------------------------------------ 18 

Peoples Bank & Trust Co. v. Globe Int'l Publishing Co.  

 (8th Cir. 1992) 978 F.2d 1065 ----------------------------------------------------- 19 

Price v. Stossel   

 (9th Cir. 2010) 620 F.3d 992 ----------------------------------------------- 5, 17, 23 

Prince v. Out Publishing  

 30 Med. L. Rptr. 1289 ---------------------------------------------------------------- 24 

Re v. Gannett Co.  

 (1984) 480 A.2d 662 ----------------------------------------------------------------- 31 

Reader's Digest Association v. Superior Court  

 (1984) 37 Cal.3rd 244 ---------------------------------------------------------- 32, 35 

Reliance Ins. Co. v. Barron's  

 (S.D.N.Y. 1977) 442 F. Supp. 1341 ---------------------------------------------- 29 

Robinson v. HSBC Bank USA  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   9 of 59



ix 
 

 (N.D. Cal. 2010) 732 F.Supp.2d 976 --------------------------------------------- 16 

San Francisco Bay Guardian, Inc. v. Superior Court  

 (1993) 17 Cal.App.4th 655 --------------------------------------------------------- 20 

Savage v. Pacific Gas & Electric Co.  

 (1993) 21 Cal.App.4th 434 --------------------------------------------------------- 21 

Schermerhorn v. Rosenberg  

 (1980) 73 A.D.2d 276 ---------------------------------------------------------------- 20 

Selleck v. Globe International, Inc.  

 (1985)166 Cal. App. 3d 1123 ------------------------------------------------- 26, 27 

Slauson Partnership v. Ochoa  

 (2003) 112 Cal.App.4th 1005 ------------------------------------------------------ 38 

Solano v. Playgirl, Inc.  

 (9th Cir. 2002) 292 F.3d 1078, 1083 ------------------------------ 26, 27, 28, 35 

Soukup v. Law Offices of Herbert Hafif  

 (2006) 39 Cal.4th 260 ----------------------------------------------------------- 15, 38 

St. Amant v. Thompson  

 (1968) 390 U.S. 727 -------------------------------------------------------- 35, 36, 38 

Stanton v. Metro Corp.  

 (1st Cir. 2006) 438 F.3d 119 -------------------------------------------------- 22, 26 

Strong v. Oklahoma Publishing Co.  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   10 of 59



x 
 

 (Okla. Ct. App. 1995) 24 Media L. Rep. (BNA) 1315 ------------------------ 27 

Thomas v. L.A. Times Commc’ns, LLC  

 (C.D. Cal. 2002) 189 F.Supp.2d 1005 ------------------------------------------- 31 

Time, Inc. v. Firestone  

 (1976) 442 U.S. 448 ------------------------------------------------------------- 29, 33 

Triangle Publications v. Chumley  

 (1984) 317 S.E.2d 534 -------------------------------------------------------------- 18 

United States v. Jewell  

 (9th Cir. 1976) 532 F.2d 697 -------------------------------------------------- 36, 38 

Vegod Corp. v American Broadcasting Companies, Inc.  

 (1979) 25 Cal.3d 763 ---------------------------------------------------------------- 33 

Vitale v. National Lampoon, Inc.  

 (E.D.Pa 1978) F.Supp. 442 -------------------------------------------------------- 31 

Waldbaum v Fairchild Publications, Inc.  

 (D.C.Cir.1980) 627 F.2d 1287 ----------------------------------------------------- 33 

Wandt v. Hearst's Chicago American  

 (1906) 129 Wis. 419 ------------------------------------------------------------------ 23 

Weller v. Am. Broad Co.  

 (1991) 232 Cal. App. 3d 991 ------------------------------------------------------- 17 

Wolston v. Readers' Digest Assn., Inc.  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   11 of 59



xi 
 

 (1979)  443 U.S. 157 ----------------------------------------------------------------- 34 

Yow v. Nat'l Enquirer, Inc. 

 (E.D. Cal. 2008) 550 F. Supp. 2d 1179------------------------------------------ 17 

TREATISES 

3 Smolla, Law of Defamation 2d § 2:80 -------------------------------------------- 28 

50 Am. Jur.2d Libel and Slander § 131 (2013) ----------------------------------- 17 

Robert D. Sack & Sandra S. Baron,  

 Libel, Slander, and Related Problems § 5.4.1, at 275 (2d ed. 1994) ---- 29 

Smolla, Law of Defamation (2d ed.1997-2004), § 5:22 ------------------------ 20 

Smolla, Law of Defamation 2d. §4:41 ---------------------------------------------- 18 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   12 of 59



1 
 

I. INTRODUCTION  

Conspicuously absent from ANL’s opening brief is an accurate 

portrayal of the tabloid news article this case is about, the prevailing law 

controlling the outcome, and the District Court’s thoughtful and reasoned 

decision below.  This is no surprise.  ANL and its so-called newspapers are 

the worst of the tabloid press and its internet arm “MailOnline” is a monster.  

By some accounts, it is the most highly trafficked English-speaking online 

paper in the world with an estimated 10 million visitors a day.  While its 

audience is formidable, its tactics to lure readers are less than laudable. 

As will be shown at trial, basic journalism ethics are casually ignored 

in favor of perverse sensationalism and editors routinely publish information 

they know to be false as “click-bait.”  MailOnline’s indifference to the truth 

was recently the subject of legitimate news when it was forced to apologize 

to actor George Clooney for “reporting” that his mother-in-law was opposed 

his marriage to her daughter for religious reasons (among other things).  

Notably, MailOnline didn’t just apologize to Clooney, it also acknowledged 

that the article was not true, an admission that came only after Clooney 

wrote a scathing editorial in USA Today attacking it for frequently 

publishing fabricated articles where “facts make no difference.”  Clooney 

then refused to accept the apology calling it “the worst kind of tabloid” that 

constructed a “premeditated lie” to make a profit.  

Of course, this case is not about a mega-celebrity like George 

Clooney.  Instead, this case is about a former nude model and Internet 

entrepreneur from the 1990s named Danni Ashe.  Yet, MailOnline’s 

conduct vis-a vis Mr. Clooney is symptomatic of its folly here.  In this case, 

ANL published a sexually provocative photograph of plaintiff, Leah Manzari 

(p/ka/ “Danni Ashe”) to bait passersby to read its article about a female 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   13 of 59



2 
 

performer in the adult film industry who had tested positive for the HIV virus 

(“Article”).  Though hidden away in ANL’s appendix (and never accurately 

described)1, below is the Article as it appeared in MailOnline on August 22: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 
1 Among other things, ANL claims the Article was accompanied by “three stock photos” 
and claims Plaintiff had nothing to complain about since the article had images of other 
females (Opening Brief (“Op. Br.”) at 2-3).  The other photos, however, did not lead the 
story, nor were the other female’s faces (or names) readily identifiable like Plaintiff’s. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   14 of 59



3 
 

Although clearly identified in photograph as the “female performer” 

who had tested positive for the HIV virus (her stage name “Danni” is even 

seen in blue neon light above her), Plaintiff had never tested positive for 

HIV, nor had she ever been a performer in hardcore pornographic films.  

When ANL refused to publish a retraction (and furtively replaced Plaintiff’s 

photo with a blurred image of another model with a disclaimer),2 Plaintiff 

filed an action for defamation and false light on September 17, 2013.3   

Despite facts which are a text book example of defamation/false light, 

ANL sought to clothe its misdeeds in the guise of the First Amendment and 

filed a motion in the District Court pursuant to California’s anti-SLAPP law 

Code of Civil Procedure § 426.16 (“anti-SLAPP”). In its anti-SLAPP motion 

(“Motion”), ANL claimed -- just as it does here -- the Article was not “of and 

concerning” Plaintiff because it contained fine print saying the HIV positive 

actor was “not immediately identified.” 

ANL also argued Plaintiff was an “all purpose” public figure (requiring 

her to prove actual malice) and that because MailOnline’s reporters 

submitted declarations swearing they did not know who Plaintiff was and 

did not intend to convey any defamatory meaning, they did not have the 

                                                 
2 ER 124, 358. 
 
3 Contrary to ANL’s claim that Plaintiff’s image was removed from the Internet and only 
available for “two days” (Op. Br. at 3), Plaintiff’s image is still available on ANL’s Internet 
web server as of the fling of this brief and is still being distributed worldwide in 
syndicated articles: 
 

 http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/08/22/article-2399665-1B677257000005DC-
242_634x421.jpg  

 

 http://www.floridanewsgrio.com/latest-addition/38818-porn-industry-shuts-down-
with-immediate-effect-after-female-performer-tests-positive-for-hiv.html  

 

 http://mrconservative.com/2013/08/23221-porn-industry-shut-down-after-porn-
star-tests-positive-for-hiv/ 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   15 of 59



4 
 

requisite subjective intent as per the decisions in Newton v. NBC (9th Cir. 

1990) 930 F.2d. 662 and Dodds v. ABC (9th Cir 1988) 145 F.3d 1053. 

The District Court thoughtfully considered each of ANL’s arguments 

and unequivocally rejected them.  As to ANL’s “of and concerning” 

objection, the Court focused on the entire layout of the Article as the best 

evidence that it could reasonably be construed by a jury as being about 

Plaintiff, regardless of any “fine print”:   

 

 “[T]here is little doubt that - given the prominence of Plaintiffs photo 

and the overarching headline- the Article's titular mention of an HIV -

positive performer could reasonably be interpreted as referring to 

Plaintiff. [Citation] The bold headline is written in significantly larger 

font than the text in the remainder of the Article, and states 

unambiguously that a ‘female performer’ and ‘tests positive for HIV[.]’ 

Compl, Ex. A.  Moreover, the caption underneath Plaintiff’s 

photograph - which, again, actually displays Plaintiffs stage name 

‘Danni’ in neon light- states . . . a performer had tested HIV 

positive[.]". . . Thus, under the circumstances here, the Court would 

find that, even though the body of the Article states that the performer 

was "not immediately identified" . . . the juxtaposition of Plaintiffs 

photo with the large, bold headline at the top of the Article - as well as 

the bold language in the photo caption - could reasonably imply the 

defamatory meaning . . . [Citations] Where a publication is reasonably 

susceptible of a defamatory meaning, a factual question for the jury 

exists. [Citations]   

 

(ER 30-31, citations to Kaelin v. Globe Communications Corp. (9th Cir. 

1998) 162 F.3d 1036; Price v. Stossel  (9th Cir. 2010) 620 F.3d 992 and 

Church of Scientology of California v. Flynn (9th Cir. 1984) 744 F. 2d 694 

The District Court also thoughtfully considered and then rejected 

ANL’s second argument that the declarations from its reporters magically 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   16 of 59



5 
 

immunized ANL from liability based on Newton and Dodds (because they 

supposedly did not intend to convey a defamatory impression).  The District 

Court focused chiefly on the reporters’ own admissions under oath that 

they knew: (1) Plaintiff was not HIV positive; and (2) was not the female 

performer with HIV, but published the Article anyway, finding a jury could 

reasonably conclude ANL intended to convey an impression known to be 

false: 

 
“‘The fact that we can’t look inside the editors’ minds doesn’t stop us 

from reaching conclusions about their thoughts; subjective standards 

are nearly always satisfied by circumstantial proof (as in most 

criminal prosecutions).’ Eastwood, 123 F.3d at 1256 n.20.  Here, 

having considered the totality of the choices and admissions made by 

the Mail Online’s staff, the Court would find that a jury could 

reasonably conclude that those who created the Article intended to 

convey the impression – known by them to be false – that Plaintiff 

tested positive for HIV. Id. at 1256; Docket No. 36 at 9.” 

 

(ER 20 citing Eastwood v. Superior Court (1983) 149 Cal. App. 3d 409) 

The District Court further distinguished both Dodds and Newton as 

entirely inapposite in the present case: 

 
“Unlike Dodds or Newton, the circumstantial evidence of Defendant’s 

subjective knowledge of falsity and/or intentional recklessness in this 

case is much stronger.  Initially, Defendant never possessed any 

evidence (e.g. statements from a source) to suggest that Plaintiff was 

the person who tested positive for HIV, and both Nye and Forbes 

admit in their declarations that they never believed she had HIV. Nye 

Decl. ¶¶ 8-9; Forbes Decl. ¶¶ 6-7.  Moreover, unlike the 

comparatively in-depth TV segment in Dodds – much of which was 

based on interviews with sources who affirmatively told ABC that 

Judge Dodds used a crystal ball in connection with his role as a 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   17 of 59



6 
 

judicial officer – here Defendant published a short online piece 

without having any clue who Plaintiff was, but admittedly knowing that 

the person who tested positive for HIV had not been identified.” 

 

(ER 20-21, emphasis in original.) 

 

Next, the District Court pointed to a screen capture of the Corbis 

image database ANL’s reporters used to obtain Plaintiff’s image which was 

submitted by Plaintiff in opposition to ANL’s motion (see, ER 311).  The 

screen capture revealed critical information about Plaintiff (and the Corbis 

image) available to ANL that its reporters ignored: 

 

 “Defendant selected Plaintiff’s photo from a Corbis image database 

describing Plaintiff as posing in ‘one of her studios in Los Angeles in 

2000’ and – despite Nye and Forbes’ subjective belief that Plaintiff 

was not the performer who recently tested positive for HIV in 2013 – 

Defendant nevertheless intentionally chose to feature Plaintiff 

prominently on the first page underneath the headline ‘Porn industry 

shuts down with immediate effect after ‘female performer’ tests 

positive for HIV.’ Compl. ¶ 24, Ex. A. ¶ Thus, given the date on the 

Corbis image database, Defendant also arguably had obvious 

reasons to doubt that Plaintiff was even actively performing in the 

adult film industry as of 2013. See also Kaelin v. Globe 

Communications (9th Cir. 1998) 162 F.3d at 1042 (‘The editors’ 

statements of their subjective intention are matters of credibility for a 

jury.’)” 

 

(ER 21, fn. 3, emphasis in original.) 

Finally, the Court highlighted the complete inconsistency in ANL’s 

argument where on the one hand, ANL asserted Plaintiff is a mega-

celebrity (such that she should be treated as an “all purpose” public figure) 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   18 of 59



7 
 

but, on the other, even its own reporters had no clue who she was or even 

bothered to investigate that basic fact before publishing: 

 
“Defendant suggests both that (1) Plaintiff is so well known that she is 

an all-purpose public figure for the purposes of defamation; and that 

(2) neither Nye or Forbes knew who Plaintiff was and thus could not 

have intended to convey that she was HIV positive.  Compare, e.g., 

Docket No. 20 at 22-24 with Nye Decl. ¶ 8.  Setting aside whether 

Defendant actually knew who Plaintiff was, the declarations in the 

record demonstrate that no one on Defendant’s staff believed that 

Plaintiff was HIV positive, nor did Defendant have any information to 

suggest that Plaintiff was HIV positive.  Indeed, despite reports that 

the actress had not yet been identified, no one at the Mail Online 

bothered to investigate Plaintiff’s identity, period.  As stated above, 

Plaintiff may prevail if Defendant had obvious reasons to doubt the 

veracity of its reporting, but engaged in purposeful avoidance of the 

truth. St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 730 (1968); Eastwood, 

123 F.3d at 1251; Harte-Hanks, 491 U.S. at 692; cf. United States v. 

Jewell, 532 F.2d 697, 700 (9th Cir. 1976) (en banc) (willful blindness 

tantamount to knowledge).” 

 

(ER 21, footnote 3, emphasis in original.) 

Apart from now falsely claiming the District Court relied solely on the 

“Article itself” as evidence Defendants intended to convey a defamatory 

meaning,4 ANL makes the same arguments in this appeal as it did below.  

As explained infra, District Court’s ruling is correct and should be affirmed.   

First, the offending Article is “of and concerning” Plaintiff.  This is true 

whether the finding is made directly (because Plaintiff’s picture -- with her 

                                                 
4  ANL claims the District Court concluded the use of plaintiff’s photo in the Article was 
“itself sufficient evidence” that defendant intended to convey the false implication. See, 
Op. Br. at 19-20.  District Court, however, considered far more than the Article “itself” in 
making its findings, including ANL’s reporters’ own declarations and the Corbis 
database screen capture.  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   19 of 59



8 
 

name in lights -- was used to illustrate the article), or by implication, 

because MailOnline juxtaposed her picture with headlines implicating her 

and chose not to clarify to its readers that the pictured model (Plaintiff) was 

not the adult film actress who tested positive for HIV.   

Second, even if Plaintiff (a former nude model who achieved some 

modest media coverage for her entrepreneurial successes on the Internet 

seventeen years ago) is an “all-purpose” public figure similar to a mega-

celebrity like George Clooney, then she adequately demonstrated a 

“probability” that ANL acted with actual malice in publishing the Article 

knowing she was not HIV infected performer.  Accordingly, ANL’s appeal 

should be rejected and the District Court’s order affirmed in all respects. 

II. STATEMENT OF THE CASE 

A. Leah Manzari (p/k/a Danni Ashe)  

Plaintiff is a former nude model and founder and former CEO of 

Danni's Hard Drive, a pioneering soft-core adult entertainment web site 

launched in 1995. Throughout her career, including her entrepreneurship in 

the soft core adult internet business, she used the professional name 

“Danni Ashe.” (ER 317, Manzari Decl. ¶¶ 2-3.) 

Plaintiff appeared in both USA Today and the Wall Street Journal in 

1997 in stories highlighting the fact that Plaintiff’s website (“Danni.com”) 

was one of the very few online that actually made money.  At that time, the 

vast majority of internet ventures lost money and survived only on venture 

capital. (ER 317, ¶ 4.) 

Apart from the website’s success in the soft-core adult entertainment5 

industry nearly two decades ago, Plaintiff was also considered the most 

                                                 
5 Plaintiff has been happily married throughout her 20 year career.  (ER 318, ¶ 15.)  
During the entire span, Plaintiff maintained firm boundaries and performed only “soft-

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   20 of 59



9 
 

“downloaded woman on the Internet” between the years of 1996 and 2000. 

(ER 317, ¶ 8.)  

During the time frame in which Plaintiff garnered some modest media 

attention, Plaintiff was interviewed and appeared in media outlets chiefly 

because of her success as an entrepreneur in the Internet business. (ER 

317, ¶ 9.)  Despite some limited “sweeps” exposure of Plaintiff’s business 

savvy and success seventeen years ago, Plaintiff was never a mainstream 

actress, never appeared in any theatrically released films or 

network/commercial television programs and never became a “household 

word.” (ER 317, ¶ 9.) 

Plaintiff has never sought media exposure or interviews concerning 

the adult film business, nor has she ever voluntarily thrust herself into any 

debate concerning that industry. (ER 318, ¶ 10.) 

Plaintiff’s only “public” position concerning the adult industry was 

giving testimony to congressional committees about protecting children 

from inappropriate content online.  On August 3rd, 2000 Plaintiff testified 

before the COPA Commission in relation the proposed passage of COPA.  

On October 20th 2000, Plaintiff testified before the National Research 

Council on similar issues of protecting minors from nudity online.  Plaintiff 

was involved in these hearings because it pertained directly to her area of 

public notoriety; namely the Internet. (ER 318, ¶ 11.) 

Plaintiff has never taken a public position or sought or received media 

attention concerning: (1) the use of condoms in adult films; (2) legislation or 

proposed legislation regarding the use of condoms in adult films or in any 

respect; (3) the mechanisms or procedures used to screen adult industry 

                                                                                                                                                             

core” depictions of full nudity and only soft (no penetration) love scenes with only 
women. (ER 318 ¶¶ 16-17.). 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   21 of 59



10 
 

performers for STDs or legislation regarding same; or (4) the symptoms, 

effects, cure, treatment or public management of HIV or Aids. (ER 318, ¶ 

12.)  Plaintiff has never sought media attention concerning any aspect of 

the hardcore adult film industry.  (ER 318, ¶ 13.) 

Since selling Danni.com in 2004, Plaintiff has been inactive in the 

soft-core adult entertainment business and has pursued life entirely away 

from that business or the public eye. (ER 319,  ¶ 14.) 

B. MailOnline’s Admissions 

MailOnline submitted declarations of its reporters James Nye and 

Jack Forbes to the District Court in support of its anti-SLAPP motion.  

Based on the declarations, on August 22, 2013, MailOnline reporter Nye 

was asked by an unnamed MailOnline editor to write up a story for the 

MailOnline website about an Associated Press Report that the 

“pornographic film industry” had shut down following disclosure that an 

unnamed actor tested positive for the HIV virus. (ER 64, Declaration of 

James Nye ¶ 3.) 

After drafting the article, Nye asked MailOnline’s “photo desk” to 

provide him with a suitable image to accompany the article.  (ER 64, ¶ 4.) 

In response, Forbes, an assistant photo editor for MailOnline 

searched the archives of Corbis Images, a stock photo licensing site, for 

suitable images.  According to Forbes, he located the image of Plaintiff and 

then “uploaded [it] . .  to [MailOnline’s] photo file server.”  (ER 77, 

Declaration of Jack Forbes ¶¶ 3-5.)   

Nye was provided a copy of Plaintiff’s image via the MailOnline’s “file 

sharing software” and found Plaintiff’s image suitable.   According to Nye, 

the caption of the image -- as it appeared in the file sharing software -- was 

“being on the set of a pornographic movie” and headlined “Sex and the 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   22 of 59



11 
 

Internet.” (ER 64, ¶ 6.)  According to Nye, the screen shot below is an 

accurate depiction of the image as it appeared in MailOnline’s file sharing 

software (Id., ER 75.) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nye claims that at the time he drafted the article, he did not know the 

name of the actress shown in the image.  (ER 65, ¶ 8.)   

 

In opposition to ANL’s anti-SLAPP motion, Plaintiff submitted a 

screenshot of the image as it appeared on the Corbis website on August 

24, 2013.  (ER 311, Weinberg Decl., Exhibit “A.”)  Curiously, the image, as 

it appeared on the Corbis website (shown on the next page below), 

contains markedly different information than what appeared on the 

MailOnline file sharing software: 

 

/ / /  

 

/ / / 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   23 of 59



12 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The data shown on the Corbis site includes the following description 

of the image: 

“Soft porn actress, Danni Ashe, founder of danni.com, 

poses in front of a video camera connected to the Internet 

in one of her studios in Los Angeles in 2000.”  (ER 311.) 

No explanation was provided by MailOnline (or its “journalists”) as to 

why critical information on the Corbis website about the image (including 

Plaintiff’s name, her role as a “soft core” actress and that she was simply 

“posing” on the bed rather than “performing” in a pornographic movie) was 

omitted from MailOnline’s file sharing software. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   24 of 59



13 
 

C. The Article  

On August 22, 2013, MailOnline published the Article with Plaintiff’s 

image from the Corbis website. (ER 95, Complaint at ¶ 24-27.) 

While MailOnline could have easily taken measures to protect 

Plaintiff’s reputation from being harmed by the Article, it chose not to.  For 

example, MailOnline could have captioned the image with a disclaimer:  

“[t]his is an image is of Danni Ashe who is not the female performer 

referenced in the article” or “file footage” or “stock photo.” None of these 

measures taken.  (ER 96, ¶ 28.) 

On August 22, 2013, Plaintiff demanded that MailOnline cease and 

desist from any further use of her name, image or likeness in connection 

with the Article and that it publish a retraction. (ER 96 ¶¶ 31-32.) On August 

24, 2013, MailOnline deleted Plaintiff’s image from its Article and replaced 

it with an image of another model, this time blurring out the image so that 

the new model’s identity was protected.  MailOnline captioned the new 

photo “stock image” so readers would not be misled into believing the 

image was of the actress who had tested positive (ER 97, ¶ 33.)   

III. ARGUMENT 

A. The District Court Correctly Ruled Plaintiff Adequately 

Demonstrated A “Probability” of Prevailing  

In order to satisfy due process, the burden placed on a plaintiff 

opposing an anti-SLAPP motion must be compatible with the early stage at 

which the motion is brought and heard and the limited opportunity to 

conduct discovery.  Looney v. Superior Court (1993) 16 Cal.App.4th 521, 

537-538.  Under this lightened burden,  the Court must accept as true all 

evidence favorable to plaintiff.  Consumer Justice Center v. Trimedica 

International, Inc. (2003) 107 Cal.App.4th 595, 605 (“plaintiffs burden to 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   25 of 59



14 
 

establish a probability of prevailing on its claims must be compatible with 

the early stage in which the motion is brought and the parties limited 

opportunity conduct discovery.  We do not weigh the evidence but accept 

as true all evidence favorable to plaintiffs”); HMS Capital, Inc. v. Lawyers 

Title Co. (2004) 118 Cal.App.4th 204, 212. 

Likewise, a plaintiff need only establish a reasonable probability of 

success, not a “substantial probability.” As per the California Supreme 

Court, an anti-SLAPP motion is properly denied where plaintiff 

demonstrates even "minimal merit."  Soukup v. Law Offices of Herbert Hafif 

(2006) 39 Cal.4th 260, citing Navellier v. Sletten (2002) 29 Cal.4th 82, 89 

and Jarrow Formulas, Inc. v. LaMarche  (2003) 31 Cal.4th 728, 738. See, 

also, Metabalife International v. Wornick (9th Cir. 2001) 264 F.3rd 832, 840 

(plaintiff need only show a ‘reasonable probability’ of prevailing); Linder v. 

Thrifty Oil Co. (2000) 23 Cal.4th 429, 438, fn. 5 ("the anti-SLAPP statute 

requires only `a minimum level of legal sufficiency and triability”).  As the 

District Court correctly determined, Plaintiff demonstrated the requisite 

“probability” of success on her claims warranting denial of the instant 

appeal. 

B. The District Court Correctly Ruled the Article is Directly “Of 

and Concerning” Plaintiff  Because Plaintiff’s name is 

Visible  

To establish liability for defamation, it must be shown the contested 

statements are “of and concerning” plaintiff, either directly by name, or by 

clear implication. Blatty v. New York Times Co. (1986) 42 Cal.3d 1033, 

1044.  In assessing whether a statement is of and concerning the plaintiff, 

the work is construed as a whole.  Dong v. Bd of Trusteees of Leland 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   26 of 59



15 
 

Stanford Jr. Univ. (1987) 191 Cal.App.3d 1572, 1587; Robinson v. HSBC 

Bank USA (N.D. Cal. 2010) 732 F.Supp.2d 976, 986. 

Here, the Article can be reasonably construed as being directly about 

Plaintiff.  While Plaintiff’s name is not mentioned in the body of the Article 

itself, the photographic image accompanying and illustrating the Article 

prominently features Plaintiff and her professional name “Danni” can be 

seen in a bright neon light display above and behind Plaintiff’s likeness. 

The word “Danni” is by far the largest typeface seen in the entire article and 

it is larger than the bold headlines.  There can be no better direct evidence 

the Article is “of and concerning” Plaintiff than the fact that her name is 

shown literally “in lights.”  This fact was not lost on the District Court: 

“Initially, the Court would reject Defendant's contention that the Article 

is not ‘of and concerning’ Plaintiff because the Article was not actually 

written about her. . . [T]he caption underneath Plaintiff’s photograph- 

which, again, actually displays Plaintiffs stage name ‘Danni’ in neon 

light- states that ‘[t]he porn industry in California was shocked on 

Wednesday by the announcement that a performer had tested HIV 

positive[.]’ . . . [T]there is no requirement that the person defamed be 

mentioned specifically by name in a publication . . [a]lthough arguably 

this publication did in some sense refer to Plaintiff by ‘name,’ given 

the fact that her stage name appears in a neon light behind her in the 

photograph.” 

(ER 31, fn. 7.) 

The District Court’s finding concerning Plaintiff’s name appearing “in 

lights” in the Article was correct and its ruling the Article was “of and 

concerning” Plaintiff should not be disturbed on appeal but rather affirmed 

in all respects. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   27 of 59



16 
 

C. The District Court Correctly Ruled The Article Is “Of and 

Concerning” Plaintiff by Implication 

In Blatty v. New York Times, supra, the California Supreme Court 

held that a plaintiff need not be mentioned by name in an offending 

publication but rather, may be identified by “implication.”  Blatty, supra, at 

fn. 1 (“[W]e emphasize, the plaintiff need not be mentioned by name, but 

may be identified by clear implication.”) When a "defendant juxtaposes a 

series of facts so as to imply a defamatory connection between them, or 

otherwise creates a defamatory implication, he may be held responsible for 

the defamatory implication, even though the particular facts are correct." 

Price v. Stossel, supra at 1003  (quoting Weller v. Am. Broad Co. (1991) 

232 Cal. App. 3d 991, 1004).  

Defamation can arise from the publication of the plaintiff’s photograph 

in conjunction with a defamatory statement, even in the absence of any 

express textual connection between the statement and the photograph." 50 

Am. Jur.2d Libel and Slander § 131 (2013); see also Church of Scientology 

of California, supra at 697 ("Under California law,' [t]here is no requirement 

that the person defamed be mentioned by name .... It is sufficient if from 

the evidence the jury can infer that the defamatory statement applies to the 

plaintiff ... [or] if the publication points to the plaintiff by description or 

circumstances tending to identify him."') (quoting DiGiorgio Fruit Corp. v. 

AFL-CIO (1963) 215 Cal. App. 2d 560, 569); see also Yow v. Nat'l 

Enquirer, Inc.(E.D. Cal. 2008) 550 F. Supp. 2d 1179, 1183-84 ("If the Court 

finds the statements are 'of and concerning' Plaintiff, then the Court 

undertakes the analysis whether the statements are capable of conveying 

defamatory meaning and it is for the jury to determine if it was so 

understood.") (citing Court v. San Juan Unified School Dist. (1995) 33 Cal. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   28 of 59



17 
 

App. 4th 1491, 1500). "What a newspaper article actually says or carries to 

its readers must be judged by the publication as a whole.  The headlines 

alone may be enough to make libelous per se an otherwise innocuous 

article." Kaelin v. Globe Communications Corp., supra at 1041 (emphasis in 

original) (citation omitted). 

Many cases involving implied defamation involve the use of 

photographs.  According to a leading treatise: “When a plaintiff's 

photograph is used in a publication, courts will almost always find the 

communication to be "of and concerning" the plaintiff.”  Smolla, Law of 

Defamation 2d. §4:41.  This is not a new concept.  Over a century ago, the 

United States Supreme Court decided a case similar to the dispute here.  

See, e.g., Peck v. Tribune Co. (1909) 214 U.S. 185, 190, 29 S.Ct. 554, 

556, 53 L.Ed. 960.   

In Peck, a woman’s photograph was erroneously printed in 

connection with an advertisement for whiskey. The advertisement falsely 

associated the plaintiff with the beverage and also said she endorsed its 

use for medicinal purposes in her vocation as a nurse.  None of it was true.  

The Court (by Justice Holmes) ruled that the mere insertion of the plaintiff’s 

picture led to an inference that she used and endorsed the product. Peck at 

189-190. 

Similarly, in Triangle Publications v. Chumley (1984) 317 S.E.2d 534, 

a TV Guide advertisement for a program on teenage pregnancies was 

headlined in bold: "Guess what Lori found out today." The ad contained 

a photograph of a diary lying open on a desktop; written across the page 

was the following entry: "Dear Diary, I found out today that I am pregnant. 

What will I do now?" Directly below the diary page was a photograph of the 

plaintiff embracing a young man.  Like ANL argues here, the defendants 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   29 of 59



18 
 

claimed that the advertisement was not “of and concerning” the plaintiff, 

basing their contention on the fact that the plaintiff's name had not been 

used—rather, a substitute name had been printed in the ad. The court 

rejected this defense and held bold print in the advertisement and the 

strategic placement of the plaintiff's picture could lead a jury reasonably to 

perceive the photograph as depicting the plaintiff as the pregnant teenager.  

See, also, Peoples Bank & Trust Co. v. Globe Int'l Publishing Co. (8th Cir. 

1992) 978 F.2d 1065 (Sun tabloid liable for using picture of plaintiff to 

illustrate article about an odd pregnancy that had nothing to do with the 

plaintiff); Clark v. American Broadcasting Cos. (6th Cir. 1982) 684 F.2d 

1208 (plaintiff shown walking on street in television documentary entitled 

“Sex for Sale”);  9 Duncan v. WJLA-TV (D.D.C. 1984) 10 Media L. Rep. 

(BNA) 1395 (“pedestrian on the street” shot as background for a story on 

herpes); Palmisano v. Modernismo Publications (1983) 98 A.D.2d 953 

(photograph used without consent in a homosexual magazine); Crump v. 

Beckley Newspapers, Inc. (1984)  320 S.E.2d 70 (photo of a female minor 

used to illustrate a story on harassment of women minors); Davis v. High 

Society (1983) 90 A.D.2d 374 (plaintiff erroneously identified as person 

depicted in photo of semi-nude boxer). 

Similar to all the cases referenced above, in this matter, MailOnline 

published an image of Plaintiff posed seductively on a bed to flag attention 

to an article about the hardcore pornographic film industry led by the bold 

headline: “Porn industry shuts down with immediate effect after 

'female performer' tests positive for HIV.” The caption below Plaintiff’s 

photo further implicated Plaintiff and contains no disclaimer that the photo 

is merely a “stock image” and not of the actress mentioned in the Article. 

Just as in Peck (and the other cases cited above) when Plaintiff’s 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   30 of 59



19 
 

photograph is juxtaposed with the headline and both are viewed in context, 

a defamatory message conveyed.  The District Court’s ruling in this respect 

is consistent with prevailing law and should be affirmed  (ER 30-31) 

D. The District Court Correctly Ruled ANL Was Not Entitled To 

Immunity By Way of The “Fine Print”  

Defamation law should be grounded in common sense, in how 

ordinary readers read and ordinary viewers view.  Narrowly and technically 

parsing material line-by-line is not an appropriate approach.  Norris v. 

Bangor Publishing Co. (1999) 53 F. Supp. 2d 495.  California uses the 

"reasonable construction rule" to interpret allegedly defamatory language 

which is the application of the general principle that words are to be 

construed in context to determine their effect on recipients. San Francisco 

Bay Guardian, Inc. v. Superior Court (1993) 17 Cal.App.4th 655.   Words 

are viewed in total context to determine their impact on the average 

recipient.  See, Kaplan v. Newsweek Magazine,  Inc. (N.D. Cal. 1984) 10 

Media L. Rep. (BNA) 2142, 4143.  Statements should be interpreted as the 

average person would most naturally understand them.  Hughes v. Hughes 

(2004) 122 Cal.App.4th 931; Smolla, Law of Defamation (2d ed.1997-

2004), § 5:22.  If a statement is susceptible of different constructions, 

resolution of the ambiguity is a question of fact for the jury. Flowers v. 

Carville (9th Cir. 2002) 310 F.3d 1118. 

While articles should be generally construed as a whole, headlines in 

an article may be construed apart from accompanying text because the 

public frequently reads only the headline. Las Vegas Sun, Inc. v. Franklin 

(1958) 74 Nev. 282; Schermerhorn v. Rosenberg (1980) 73 A.D.2d 276, 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   31 of 59



20 
 

287 ("That the defamatory meaning of the headline may be dispelled by a 

reading of the entire article is of no avail to the publisher.").6 

"The defamatory character of language is measured `according to the 

sense and meaning ... which such language may fairly be presumed to 

have conveyed to those to whom it was published.'" (Savage v. Pacific Gas 

& Electric Co. (1993) 21 Cal.App.4th 434, 447.  "In determining whether 

statements are of a defamatory nature. . . ‘a court is to place itself in the 

situation of the hearer or reader, and determine the sense or meaning of 

the language . . . according to its natural and popular construction.'”  

Morningstar, Inc. v. Superior Court (1994) 23 Cal.App.4th 676, 688. 

In Kaelin v. Globe Communications Corp. (9th Cir. 1998) 162 F.3d 

1036, O.J. Simpson’s houseguest sued the National Examiner for printing 

the headline: "COPS THINK KATO DID IT!... he fears they want him for 

perjury."  Even though the text of the article explained the headline and 

was not defamatory, Kaelin sued for libel.  The Globe contended (like ANL 

here) that even if the headline was defamatory, the totality of the 

publication was not because the text of the article clarified the headline.  In 

rejecting the Globe’s argument, the Court ruled “headlines are not . . . 

liability-free zones” and that a reasonable juror could find a headline 

defamatory regardless of the explanatory text in the article: "a single 

sentence may be the basis for an action in libel even though buried in a 

much longer text ....'" Kaelin, supra, 162 F.3d at p. 1040, citation omitted. 

                                                 
6 Consistent with prevailing law, the District Court here also observed that context and 
medium of the message can play an important role in how the message is perceived 
stating: “[s]ince this publication appeared on the internet, the extent to which a 
defamatory meaning may have been exacerbated could have varied depending on the 
device or software through which the Article was viewed. The Article may have 
appeared in different formatting depending on whether it was viewed in Apple's Safari 
browser, for example, or in Google Chrome. Similarly, the Article may have appeared 
differently when viewed on a smartphone or desktop computer.”  (ER 31, fn. 8.) 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   32 of 59



21 
 

Similarly, in McNair v. Hearst Corporation (9th Cir. 1974) 494 F.2d 

1309, a newspaper published an article in which the headline and the first 

two paragraphs stated the plaintiff (an attorney) received an unreasonable 

amount of fees in a case and that, as a result of these high fees, the 

plaintiff now owned the client's home. (Id. at pp. 1310-1311.)  Reading the 

entire article to its conclusion, the reader would understand that the client's 

loss of her home was a result of her former husband's failure to meet his 

financial obligations. (Ibid.)  The lower court granted summary judgment in 

favor of the newspaper, on the basis that "the article read in its entirety was 

actually true." (Id. at p. 1311.) The Ninth Circuit reversed, concluding that it 

was a jury question whether the entire article "eliminated the impact of any 

false impression created at the outset." (Id. at p. 1310.) 

 In Stanton v. Metro Corp. (1st Cir. 2006) 438 F.3d 119, 122-124, the 

defendant published an article with the headline: “The Mating Habits of the 

Suburban High School Teenager.”  A smaller sub-headline contained the 

words: “They hook up online. They hook up in real life. With prom season 

looming, meet your kids—they might know more about sex than you do.”  

Plaintiff, a female student at the school was pictured in a photograph that 

occupied the entire first page of the article.  Unlike the facts here, the article 

included a disclaimer which read: “The individuals pictured are unrelated to 

the people or events described in this story.” 

Plaintiff sued for defamation on the theory that her photograph, when 

construed in light of the headlines and sub-headlines conveyed the 

meaning that she was promiscuous.  The Court held the disclaimer 

language was ineffective given the possibility that some reasonable 

readers would not read the disclaimer and the possibility that some 

reasonable readers would simply read the headlines quickly and draw a 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   33 of 59



22 
 

juxtaposition between the headlines and the photographs, it could not be 

said that no reasonable reader would draw the conclusion that the plaintiff 

was one of the promiscuous teenagers described in the article.7 

See, also, Davis v. Hearst (1911) 160 Cal. 143 (nondefamatory text 

did not negate the effect of defamatory headlines.); Wandt v. Hearst's 

Chicago American (1906) 129 Wis. 419, 421 (photograph of plaintiff 

mistakenly used in article about “suicide fiend”; even though the name of 

the person referred to as a "suicide fiend" was given, the juxtaposition of 

the plaintiff's photograph with the article was, in effect, a statement that the 

plaintiff was a "suicide fiend.") 

As it did in the District Court, ANL cites “fine print” in the Article 

(stating the HIV infected actress “was not immediately identified”) as a 

basis for immunity.  The District Court analyzed the applicable law (cited 

above) and rejected ANL’s argument stating: 

 
“[T]he Court would find that, even though the body of the Article 
states that the performer was "not immediately identified" . . . the 
juxtaposition of Plaintiffs photo with the large, bold headline at the top 
of the Article - as well as the bold language in the photo caption - 
could reasonably imply the defamatory meaning that Plaintiff . . . 
tested positive for HIV and was the cause of the porn industry 
shutdown. Stossel, 620 F.3d at 1003; Kaelin, 162 F.3d at 1040-41 
(finding that it "clear" under California law that headlines are not 
"liability-free" zones and holding that "plaintiff ha[d] come forward with 
clear and convincing evidence to get to a jury on the issue of whether 
the headlines are susceptible of a false and defamatory meaning."). 
Where a publication is reasonably susceptible of a defamatory 

                                                 
7  Like the District Court here, the Court in Stanton also considered the medium in which 
the article appeared and the audience to which it was targeted: “The publication was 
‘general interest regional magazine’ and noted that with such periodicals: “the public 
frequently reads only the headline of the article or reads the article itself so hastily or 
imperfectly as not to realize its full significance.” 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   34 of 59



23 
 

meaning, a factual question for the jury exists. Kaelin, 162 F.3d at 
1040.” 

(ER 30-31, fn. 8.) 

The District Court correctly found that the MailOnline’s layout of the 

Article -- as a whole --  together with manner in which it might have been 

displayed, was reasonably susceptible to a defamatory meaning despite 

the words “not immediately identified.”  Accordingly, the District Court’s 

order should not be disturbed on appeal and its ruling affirmed. 

E. The District Court Correctly Rejected Cases Cited By ANL 

Below  

None of the cases cited by ANL apply to the facts here or govern the 

outcome as correctly held by the District Court.  Blatty, supra involved the 

author of the Exorcist who claimed that his novel “Legion” should have 

been ranked the Time’s “best seller” list due to sales figures and sued for 

trade libel.  The California Supreme Court held the best seller list did not 

refer to Blatty (either directly or by implication) and therefore was not “of 

and concerning” Blatty.  The California Supreme Court focused on the fact 

the statement involved a group, not an individual:  “When, as in this case, 

the statement that is alleged to be injuriously false concerns a group -- 

here, books currently in print and their authors -- the plaintiff faces a 

"difficult and sometimes insurmountable task. . . [citation].”  Blatty, supra at 

1046 [citations omitted].  This case is unlike Blatty and does not involve 

group defamation. 

ANL’s heavy reliance on the unpublished decision in Prince v. Out 

Publishing, 30 Med. L. Rptr. 1289 is equally misplaced.  In Prince, a 

photograph of plaintiff dancing shirtless on an elevated platform was used 

in a story entitled “Dirty Dancing” about drug use and unsafe sex at wild 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   35 of 59



24 
 

parties. The court denied relief based on the juxtaposition of the 

photograph because the article was about parties attended by many 

“thousands” of people.  The Court ruled the claim failed because the 

gathering plaintiff attended was open to the public, at least 1,000 people 

were present at the party, and plaintiff voluntarily danced up on an elevated 

platform.  This case is nothing like the facts in Prince.  Among other things, 

the Article was not about a community of people who frequented massive 

dance parties, but rather a single “female performer” who tested positive for 

the HIV virus. 

MailOnline’s citation to Balzaga v. Fox News Network, LLC (2009) 

173 Cal.App.4th 1325, 1340 is equally inapposite.  In Balzaga, the plaintiffs 

pictures were flashed on the screen of a four minute television news 

interview of a photographer where the entire segment was captioned 

across the bottom of the screen: “Manhunt at the Border”  The subject of 

the television news report was a photographer who falsely claimed he was 

attacked by Hispanic farm workers when he tried to take their pictures and 

his search to find the perpetrators.  Plaintiffs sued Fox claiming the 

juxtaposition of their photographers and the caption “Manhunt at the 

Border” created the false impression that the police were hunting for them.  

At the hearing on Fox’s anti-SLAPP motion, the court stated after watching 

the video: "It's pretty clear if there is a manhunt, it's by this guy [the 

photographer], it's not a police manhunt, it's this Monti guy. . . There's no 

mention of police, manhunt, there's no inference of it.” Balzaga at 1335. 

On appeal, the Court affirmed, focusing on the absence of any 

language in the telecast which suggested the police were conducting a 

search and highlighted that Fox specifically stated the opposite in its report:  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   36 of 59



25 
 

“On our review of this telecast, it is not reasonably probable that a 

viewer would conclude that the manhunt caption was characterizing 

the actions of law enforcement officials.  Instead, the only reasonable 

conclusion is that the caption refers to Monti's own search for 

plaintiffs and his belief that they should be charged with an assault 

crime.  ¶ The audio did not contain any suggestion that the police 

were conducting an organized search for these men at the border. In 

fact, the newscasters said just the opposite: that the police officers 

were investigating the incident and the police lieutenant did not 

necessarily agree with Monti's version of the events.” 

Balzaga at 1340, emphasis added. 

This case is nothing like the facts on Balzaga.  In Balzanga, the 

defendant’s publication/broadcast contained clear exculpatory language 

dispelling any notion plaintiff had been defamed, i.e., “the newscasters said 

just the opposite . . . ” Here, unlike Balzaga, nothing in the Article published 

by MailOnline directly disclaims Plaintiff’s contentions or comprises the type 

of exculpatory language found controlling in Balzaga.8  

F. The District Court Correctly Ruled The Article is 

Susceptible Of A Defamatory Meaning 

Numerous reported cases have held that defamatory meaning is 

conveyed by photographs, exactly as Plaintiff alleged and proved below.  

Solano v. Playgirl, Inc. (9th Cir. 2002) 292 F.3d 1078, 1083; Stanton v. 

Metro Corp. (1st Cir. 2006) 438 F.3d 119, 122-124; Selleck v. Globe 

International, Inc. (1985)166 Cal. App. 3d 1123; Dunlap v. Philadelphia 
                                                 
8 MailOnline’s reliance Houseman v. Publicaciones Paso del Norte, S.A. De C.V. (Tex. 
App. 2007) 242 S.W.3d 518, Gaimo v. Literary Guild (1981) 79 A.D.2d 917 and Cibenko 
v. Worth Publishers (D.N.J. 1981) 510 F.Supp. 761 are similarly misplaced.  Unlike 
here, each of the publications in those cases contained specific exculpatory language 
dispelling the defamatory allegation at issue. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   37 of 59



26 
 

Newspapers, Inc. (1982) 301 Pa. Super. 475, 448 A.2d 6; Strong v. 

Oklahoma Publishing Co. (Okla. Ct. App. 1995) 24 Media L. Rep. (BNA) 

1315; Burton v. Crowell Publishing Co. (2d Cir. 1936) 82 F.2d 154. 

In Solano, a Baywatch actor sued Playgirl magazine for false light 

because it had placed his photograph on its cover creating the false 

impression that he had posed nude for the magazine. The Ninth Circuit 

held that when Solano's photograph and headlines on the cover were 

viewed in context there was a defamatory message was conveyed by 

Playgirl.  A defendant, the court noted, "is liable for what is insinuated as 

well as for what is stated explicitly."  

 In Dunlap, a newspaper article contained the headline "Wide Police 

Corruption Revealed" and was accompanied by a photograph of a police 

car stopped outside of a "known gambling location." The article described 

the plaintiff police officer as "more likely than not" to have been the officer 

in the photographed car. The court held that the article was capable of a 

defamatory meaning, since a reasonable person could construe the article, 

photograph, and caption to indicate that the plaintiff had been bribed.   

In Selleck, the court ruled that headlines, taken together with the 

caption to a photograph of plaintiff gave the false impression that the father 

of actor Tom Selleck had granted an interview to the Globe.  Those 

elements were found to be reasonably susceptible of a defamatory 

meaning.   

In Strong, a photograph of plaintiff with caption wrongly stating he 

was an alleged rapist and burglar conveyed a defamatory meaning, even if 

plaintiff was not specifically named in the article or photo.  

Similar to all the cases referenced above, in this matter, MailOnline 

published an image of Plaintiff posed seductively on a bed to tempt web 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   38 of 59



27 
 

surfers to view to an article about the hardcore pornographic film industry 

Just as in Solano (and the other cases cited above) when Plaintiff’s image 

was juxtaposed with the headline and both are viewed in context, a 

defamatory message was conveyed as correctly held by the District Court. 

G. Plaintiff is Not an All Purpose Public Figure 

In Gertz v. Robert Welch, Inc. (1974) 418 U.S. 323, the Supreme 

Court defined two classes of public figures. The first is the “all purpose” 

public figure who has “achiev[ed] such pervasive fame or notoriety that he 

becomes a public figure for all purposes and in all contexts.”  Courts are 

generally loath to find a plaintiff an “all purpose” public figure. “[T]his status 

is reserved for those ‘larger than life’ megacelebrities, many of whom are 

entertainment or sports figures, that bring color to the American 

landscape.” 3 Smolla, Law of Defamation 2d § 2:80.  The Court in Gertz 

stated that "[s]ome occupy positions of such pervasive power and influence 

that they are deemed public figures for all purposes.” Gertz at 345.  The 

Gertz opinion also specifies that the all purpose public figure is rare, and 

the all purpose status should not be conferred lightly:  “We would not lightly 

assume that a citizen's participation in community and professional affairs 

rendered him a public figure for all purposes.  Absent clear evidence of 

general fame or notoriety in the community, and pervasive involvement in 

the affairs of society, an individual should not be deemed a public 

personality for all aspects of his life.” Gertz at 352.  

Entertainers and other Mega celebrities are examples of individuals 

who achieve public figure status by sheer fame and position—the hallmarks 

of the all purpose public figure.  In the United States entertainers such as 

Michael Jackson, Johnny Carson, Carol Burnett, and Clint Eastwood must 

accept that as a quid pro quo for their success their lives will be subject to 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   39 of 59



28 
 

pervasive scrutiny—a scrutiny that goes beyond their roles strictly as 

entertainers and extends to inquiry into matters as "private" as their 

marriages, social habits, and romantic liaisons. Such entertainers, and 

even their spouses, often become public figures for all purposes, no matter 

how unwelcome that status may be. See, e.g., Jackson v. Paramount 

Pictures Corp. (1998) 68 Cal. App. 4th 10 (Michael Jackson was public 

figure in a defamation action); Barry v. Time, Inc. (N.D. Cal. 1984) 584 F. 

Supp. 110, 1115 (basketball coach not an all-purpose public figure); 

Carson v. Allied News Co. (7th Cir. 1976) 529 F.2d 209, 209–10 (Johnny 

Carson); Burnett v. National Enquirer, Inc. (1983) 144 Cal. App. 3d, 997, 

193 (Carol Burnett); Eastwood v. Superior Court (1983) 149 Cal. App. 3d 

409 (Clint Eastwood).   

The burden of establishing public figure  status is on the defendant.  

See Robert D. Sack & Sandra S. Baron, Libel, Slander, and Related 

Problems § 5.4.1, at 275 (2d ed. 1994), citing Reliance Ins. Co. v. Barron's 

(S.D.N.Y. 1977) 442 F. Supp. 1341, 1346; Time, Inc. v. Firestone (1976) 

442 U.S. 448, 454-58 (defendant bears burden because he gets benefit 

from the enhanced fault protections that attach to classification of the 

plaintiff as a public figure). 

Unlike any of the mega-celebrities listed above like Michael Jackson, 

Elvis, Carol Burnett, Plaintiff has attained no such general fame and 

notoriety or “pervasive power and influence as to be deemed an all purpose 

public figure under Gertz.  Rather, Plaintiff appeared in USA Today and the 

Wall Street Journal in 1997 in stories about her business.  While Plaintiff 

was at one time considered “the most downloaded woman on the Internet” 

that was almost two decades ago.   

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   40 of 59



29 
 

During the time frame in which Plaintiff garnered some modest media 

attention, Plaintiff was interviewed and appeared in media outlets chiefly 

because of her success as an entrepreneur in the Internet business. (ER 

317, ¶ 9.)  Despite some limited “sweeps” exposure of Plaintiff’s business 

success seventeen years ago, Plaintiff was never a mainstream actress, 

never appeared in any theatrically released films or network/commercial 

television programs and never became a “household word.” (ER 317, ¶ 9.) 

Contrary to ANL’s contention, Plaintiff’s career and public exposure 

are nothing like that of the plaintiff in Carafano v. Metrosplash.com Inc. 

(C.D. Cal. 2002) 207 F. Supp. 2d 1055, 1070–1071.  In Carafano, unlike 

Ms. Manzari, plaintiff was a popular television and film actress who enjoyed 

general fame and notoriety.  Carafano appeared in Star Trek: Deep Space 

Nine, ‘the number one syndicated television show in the world.’” Carafano 

also boasted that her Star Trek character was so popular that it was the 

subject of an action figure and a trading card.  Carafano also on the 

network television shows General Hospital and ER.  She co-hosted a news 

magazine show on the Sci-Fi and hosted NBC Saturday Night at the 

Movies along with appearing in numerous feature films where she had lead 

and supporting roles including hit Mel Brooks film, Robin Hood: Men in 

Tights.  Carafano made infomercials and television commercials, including 

a national TVs ads and her namesake character was an answer on the 

game show Jeopardy.  

Rather than Carafano, Plaintiff’s public exposure is similar Lerman v. 

Flynt Distributing Co., Inc. (2d Cir. 1984) 745 F.2d 123 where the court 

declined to find plaintiff was a general all-purpose public figure even though 

she had achieved international renown as the author of nine sex oriented 

novels (which had sold in the millions), she had achieved a world-wide fans 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   41 of 59



30 
 

and following, she frequently appeared as a guest on national TV and 

granted interviews to the mass media.  Lerman's photograph was also 

prominently displayed on the jackets of all her novels and her first novel 

was translated into 32 languages with many books being made into 

movies. The Court, citing Gertz ruled: “Ms. Lerman is not that rare person 

the Gertz decision identifies as an all purpose public figure.”  Like the 

plaintiff in Lerman, Ms. Manzari is far from an all purpose public figure.9 

ANL’s citation to Thomas v. L.A. Times Commc’ns, LLC (C.D. Cal. 

2002) 189 F.Supp.2d 1005, 1011 is equally misplaced.  In Thomas, the 

plaintiff’s experiences during World War II were published in an 

autobiography called “Test of Courage” and he later established a foreign 

language institute.  The LA Times published an article critical of plaintiff’s 

WWII contentions and the legitimacy of his school.  The Court ruled that 

publication of the biography (plus numerous interviews and press quotes 

about his life) made Thomas a limited purpose public figure respecting 

issues pertaining to Thomas’ contentions about his experiences during 

WWII and his language school:   

                                                 
9 ANL’s citations to Carlisle v. Fawcett Publ’ns, Inc. (1962) 201 Cal.App.2d 733,  
Douglass v. Hustler, Inc. (7th Cir. 1985) 769 F.2d 1128, 1141 and Re v. Gannett Co. 
(1984) 480 A.2d 662, 5665 are inapposite. Carlisle, a pre New York Times and Gertz 
case involved the former husband of movie star and worldwide celebrity Janet Leigh. 
in which the Court held that “people closely related to such public figures in their 
activities must also to some extent lose their right to the privacy that one unconnected 
with the famous or notorious would have.”  In Douglass,  the plaintiff had done much 
more than just pose nude for Playboy. Instead, she also appeared in television 
commercials, television dramas and in movies, including a starring role in the film 
“Breaking Away.” See, 607 F.Supp. 816 (1984).  In Re: the court cited to Vitale v. 
National Lampoon, Inc., (E.D.Pa 1978) F.Supp. 442 which held only “we rule that with 
respect to her role in Playboy magazine, and for that limited purpose only, plaintiff is a 
public figure to the readership of that magazine.” The plaintiff was thus, not an all-
purpose general public figure by virtue of appearing in Playboy magazine. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   42 of 59



31 
 

“By cooperating with the publication of the book, Thomas has invited 

public attention — and public scrutiny — to his life. . .at least with 

respect to his World War II participation and his teaching methods, 

the Court finds that Thomas is a [limited] public figure.” 

Thomas at 1009. 

 Here, unlike Thomas, Plaintiff has had no books  -- let alone 

autobiographies -- written about her.  Additionally, as explained further 

below, nor is the defamatory statement at issue in this case in reference to 

anything pertaining to the modest media attention Plaintiff received 

seventeen years ago. 

H. Plaintiff is Not a Limited Purpose Public Figure 

The second category from Gertz is that of the “limited purpose” public 

figure, an individual who “voluntarily injects himself or is drawn into a 

particular public controversy and thereby becomes a public figure for a 

limited range of issues.” Gertz, 418 U.S. at 351. Unlike the all purpose 

public figure, the “limited purpose” public figure loses certain protection 

for his reputation only to the extent that the allegedly defamatory 

communication relates to his or her role in a public controversy. Id. 

(emphasis added). See, also, Reader's Digest Association v. Superior 

Court (1984) 37 Cal.3rd 244, 253–254 (limited purpose public figure subject 

to actual malice standard only as to allegedly defamatory publications 

related to his or her role in the public issue).   

The limited purpose public figures are people who have voluntarily 

“thrust themselves to the forefront of  particular public controversies in 

order to influence the resolution of the issues involved.”  Gertz at 345.  As 

such the initial question in determining whether or not a person is a limited 

purpose public figure is to “identify the public controversy” Barry, supra at 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   43 of 59



32 
 

115.  This test was explained in Waldbaum v Fairchild Publications, Inc. 

(D.C.Cir.1980) 627 F.2d 1287, as follows: “As the first step in it's inquiry the 

court must isolate the public controversy . . .  and define its contours, the 

judge must examine whether persons actually were discussing some 

specific question.” id.  

The cases decided since New York Times and Gertz make it clear 

that a person should not be considered a public figure merely because the 

person happens to be involved in a controversy that is newsworthy.  Time, 

Inc. supra,  at 448.  Rather, as the court recognized in Vegod Corp. v 

American Broadcasting Companies, Inc. (1979) 25 Cal.3d 763: “a limited 

public figure plaintiff must have undertaken some voluntary act  through 

which he seeks to influence the resolution of public issues involved.  As 

such, the mere involvement of a person in a matter which the media deems 

to be of interest to the public does not in and of itself require that such a 

person become a public figure for purposes of a subsequent libel action.”  

Here, Plaintiff has never sought media exposure or interviews 

concerning the use of condoms in the adult film business or resulting health 

issues, nor has she ever voluntarily thrust herself into any debate 

concerning that industry.  Plaintiff’s only “public” position concerning the 

adult entertainment industry (generally) was giving testimony to 

congressional committees in 2000 in relation the proposed passage of 

COPA and the protecting minors from inappropriate content online.  Plaintiff 

was involved in these hearings because it pertained directly to her limited 

area of notoriety at the time; namely the Internet.  

Plaintiff has never taken a public position or sought or received media 

attention concerning: (1) the use of condoms in adult films; (2) legislation or 

proposed legislation regarding the use of condoms in adult films or in any 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   44 of 59



33 
 

respect; (3) the mechanisms or procedures used to screen adult industry 

performers for STDs or legislation regarding same; or (4) the symptoms, 

effects, cure, treatment or public management of HIV or Aids.  

ANL contends its freedom of speech rights were triggered because 

the offending Article stems from the debate over the use of condoms in the 

adult film business, the health risks of that industry and effects of HIV.  

Plaintiff, however, has not, nor has she ever, “voluntarily thrust” herself to 

the forefront of the “public controversy” in order “influence the outcome of 

any of the issues” in those areas.  As per the authority above, Plaintiff is not 

a limited public figure regarding those issues or any issues in this case at 

all.  See, e.g., Hutchinson v. Proxmire, (1979) 443 U.S. 111; Wolston v. 

Readers' Digest Assn., Inc. (1979)  443 U.S. 157.  Plaintiff, thus need only 

have plead that MailOnline was negligent in publishing her image in the 

Article.  Brown v. Kelly Broadcasting Co. (1989) 48 Cal.3d 711 (“a private 

person need prove only negligence (rather than malice) to recover for 

defamation.”) 

I. The District Court Correctly Ruled That Plaintiff 

Demonstrated a “Probability” ANL Published the Article 

with Reckless Disregard for the Truth  

Even if Plaintiff was required to show “a probability” of actual malice 

below (rather than negligence), she did. 

"To show actual malice, plaintiffs must demonstrate [defendant] either 

knew his statement was false or subjectively entertained serious doubt his 

statement was truthful." Christian Research Inst. v. Alnor (2007) 148 Cal. 

App. 4th 71, 84-85 (citing Bose Corp. v. Consumers Union of U.S., Inc. 

(1984) 466 U.S. 485, 511). "Publishing with such doubts shows reckless 

disregard for truth or falsity and demonstrates actual malice." Id (citation 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   45 of 59



34 
 

omitted)  A defamation plaintiff may rely on inferences drawn from 

circumstantial evidence to show actual malice." Alnor, 148 Cal. App. 4th at 

84. (citation omitted). "A failure to investigate . . . [and] reliance upon 

sources known to be unreliable . . . may, in an appropriate case, indicate 

that the publisher himself had serious doubts regarding the truth of his 

publication."  Reader's Digest, 37 Cal. 3d at 258 (internal alterations 

omitted). Thus, an inference of malice may be drawn "when the publisher's 

allegations are so inherently improbable that only a reckless man would 

have put them in circulation ... [or] where there are obvious reasons to 

doubt the veracity of the informant or the accuracy of his reports." Alnor, 

148 Cal. App. 4th at 84-85 (quoting St. Amant v. Thompson (1968) 390 

U.S. 727, 732. 

The Ninth Circuit has recognized that it has “yet to see the defendant 

who admits to entertaining serious subjective doubts about the authenticity 

of an article is published.” Eastwood, supra at 1253.  As a result, courts 

“must be guided by circumstantial evidence.  By examining editor’s actions, 

we try to extend understand their motives.” Id.  See, also, Christian 

Research Institute v. Alnor (2008) 165 Cal. App. 4th 1315 (defamation 

plaintiff may rely on inferences drawn from circumstantial evidence to prove 

actual malice);  St. Amant v. Thompson (1968) 390 U.S. 727, 732 (malice 

can be inferred when the publishers allegations are so inherently 

improbable that only a reckless man would've put them in circulation); 

Mason v. New Yorker Magazine Inc. (9th Cir. 1992) 960 F.2d 896, 900 

(where direct proof of actual analysis missing, “the jury may nevertheless 

infer that publisher was aware of the falsity.”) Circumstantial evidence of 

actual malice is construed in light most favorable to plaintiff. Solano, supra, 

"The editors' statements of their subjective intention are matters of 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   46 of 59



35 
 

credibility for a jury." See Kaelin, 162 F.3d at 1042.  Plaintiff may prevail if 

Defendant had obvious reasons to doubt the veracity of its reporting, but 

engaged in purposeful avoidance of the truth. St. Amant v. Thompson, 

supra at 730; Eastwood, 123 F.3d at 1251; Harte-Hanks, 491 U.S. at 692; 

cf. United States v. Jewell (9th Cir. 1976) 532 F.2d 697, 700  (en banc) 

(willful blindness tantamount to knowledge).” 

Following the District Court’s review of the prevailing law and the 

evidence admitted (inclusive of ANL’s reporters’ declarations and the 

Corbis screen capture (ER 317)), the District Court ruled Plaintiff had met 

her burden of showing a probability of successfully proving reckless 

disregard:  

 
“. . .Defendant's own declarations appear to establish as much. 

James Nye- the Article's author- admitted that ‘[a]t no time’ did he 

believe that ‘the woman in the Photograph was the actor who 

allegedly tested positive for the HIV as described in the Article.’ Nye 

Decl. ¶ 8. Jack Forbes- the Mail Online photo editor-similarly admitted 

that he did ‘not believe that the Article was about the woman in the 

photograph’ but instead considered the photo to be a ‘general visual 

representation of the pornographic film industry." Forbes Decl. ¶ 6. In 

other words, at the time they selected her photo, both Nye and 

Forbes ‘subjectively entertained serious doubt’ that Plaintiff was the 

performer who tested positive for HIV. Alnor, 148 Cal. App. 4th at 84-

85.  Given that the actor's identity was unclear at the time the Article 

was published, there were also, of course, ‘obvious reasons to doubt’ 

that Danni Ashe was the actress who actually tested positive for HIV.” 

(ER 31-32.) 

The District Court also noted the impact of the Corbis screen capture 

on the issue of reckless disregard: 

 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   47 of 59



36 
 

“[A]s Plaintiff points out, the data shown on Corbis' image database- 

from which Defendant selected the photo -listed Plaintiffs name and 

described her as posing ‘in one of her studios in Los Angeles in 

2000.’ Docket No. 29 at 12. Nothing from the Corbis database 

suggested that Plaintiff was the performer mentioned in the Article's 

headline or discussed underneath the photo caption, much less that 

she was actively performing in adult entertainment in August of 

2013.” 

(ER 32. fn. 10.) 

As to Nye and Forbe’s claims of innocence (and absence of 

subjective intent), the District Court stated such matters were for the jury to 

decide as per Kaelin, 162 F.3d at 1042: 

 
“While both Nye and Forbes affirm that they did not intend to imply 

that Plaintiff tested positive for HIV (and the Article itself states that 

the performer "was not immediately identified"), such intentions and 

small-print qualifications do not negate a conclusion that the Article 

was published with reckless disregard as to an implied truth: namely, 

that Plaintiff was the HIV -positive performer who shut down the porn 

industry.  As explained above, a defamation plaintiff ‘may rely on 

inferences drawn from circumstantial evidence to show actual 

malice[.]’ Reader's Digest, 37 Cal. 3d at 258. In this case, a jury could 

reasonably credit inferences drawn from the circumstantial evidence 

in the record to conclude that Defendant acted with reckless 

disregard for truth in publishing the Article.” 

(ER 31. fn. 9, citing Kaelin at 1042.) 

The District Court’s reasoning is sound and should not be disturbed 

on appeal.  Here, given the declarations field by ANL’s reporters, a 

reasonable jury could infer that MailOnline staff entertained some doubt 

about publishing the image, but went ahead anyway.  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   48 of 59



37 
 

In the same vein, a reasonable jury could find ANL acted with 

reckless disregard by ignoring critical information about Plaintiff’s image 

embedded in Corbis website when the image was downloaded to 

MailOnline system. (ER 317)10  The data from Corbis includes an accurate 

the description of the Photograph which was available to MailOnline: “Soft 

porn actress, Danni Ashe, founder of danni.com, poses in front of a 

video camera connected to the Internet in one of her studios in Los 

Angeles in 2000.”  (Id.)  MailOnline ignored (or worse, deleted) the 

accurate information about Plaintiff’s image (including Plaintiff’s name, her 

role as a “soft core” actress and that she was “posing” on a bed rather than 

“performing” in a pornographic movie in 2000 rather than 2013).  Based on 

these facts, a reasonable jury could easily conclude ANL purposefully 

avoided the truth or “willful blindness” which is tantamount to knowledge of 

falsity.  St. Amant v. Thompson, supra at 730 (1968); Eastwood, supra at 

1251; Harte-Hanks, 491 U.S. at 692; cf. United States v. Jewell, supra at 

700 (willful blindness tantamount to knowledge).  The District Court’s order 

denying ANL’s motion should be affirmed. 

 

J. The District Correctly Determined that Newton and Dodds 

Are Not Controlling  

The District Court considered and then rejected ANL’s argument that 

the declarations from its reporters magically immunized ANL from liability 

                                                 
10 Even though ANL objected to the Corbis screenshot, the District Court declined to 
rule on the objection and ANL never pressed for a ruling.  Under California law, the 
objection is deemed waived and is “not preserved for appeal."  Ann M. v. Pacific Plaza 
Shopping Center (1993) 6 Cal.4th 666, 670 ; Soukup v. Law Offices of Herbert Hafif, 
supra at fn. 17; Gallant v. City of Carson (2005) 128 Cal.App.4th 705, 710.  In reviewing 
a trial court's order denying an anti-SLAPP motion, the Court considers “all the evidence 
presented by the parties." Slauson Partnership v. Ochoa (2003) 112 Cal.App.4th 1005, 
1014, fn. 4. 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   49 of 59



38 
 

based on Newton and Dodds (because they supposedly did not intend to 

convey a defamatory impression).  The District Court focused chiefly on the 

reporters’ own admissions under oath that they knew: (1) Plaintiff was not 

HIV positive; and (2) was not the female performer with HIV, but published 

the Article anyway, finding a jury could reasonably conclude ANL intended 

to convey an impression known to be false.  

 
“‘The fact that we can’t look inside the editors’ minds doesn’t stop us 

from reaching conclusions about their thoughts; subjective standards 

are nearly always satisfied by circumstantial proof (as in most 

criminal prosecutions).’ Eastwood, 123 F.3d at 1256 n.20.  Here, 

having considered the totality of the choices and admissions made by 

the Mail Online’s staff, the Court would find that a jury could 

reasonably conclude that those who created the Article intended to 

convey the impression – known by them to be false – that Plaintiff 

tested positive for HIV. Id. at 1256; Docket No. 36 at 9.” 

 

(ER 20 citing Eastwood v. Superior Court, supra, at 409) 

 

In response to ANL’s urging and after taking the matter under 

submission, the District Court further distinguished both Dodds and Newton 

as entirely inapposite in the present case: 

 

“Unlike Dodds or Newton, the circumstantial evidence of Defendant’s 

subjective knowledge of falsity and/or intentional recklessness in this 

case is much stronger.  Initially, Defendant never possessed any 

evidence (e.g. statements from a source) to suggest that Plaintiff was 

the person who tested positive for HIV, and both Nye and Forbes 

admit in their declarations that they never believed she had HIV. Nye 

Decl. ¶¶ 8-9; Forbes Decl. ¶¶ 6-7.  Moreover, unlike the 

comparatively in-depth TV segment in Dodds – much of which was 

based on interviews with sources who affirmatively told ABC that 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   50 of 59



39 
 

Judge Dodds used a crystal ball in connection with his role as a 

judicial officer – here Defendant published a short online piece 

without having any clue who Plaintiff was, but admittedly knowing that 

the person who tested positive for HIV had not been identified.” 

 

(ER 20-21, emphasis in original.) 

 

Next, the District Court pointed Corbis screen capture that ANL’s 

reporter’s ignored: 

 

 “Defendant selected Plaintiff’s photo from a Corbis image database 

describing Plaintiff as posing in ‘one of her studios in Los Angeles in 

2000’ and – despite Nye and Forbes’ subjective belief that Plaintiff 

was not the performer who recently tested positive for HIV in 2013 – 

Defendant nevertheless intentionally chose to feature Plaintiff 

prominently on the first page underneath the headline ‘Porn industry 

shuts down with immediate effect after ‘female performer’ tests 

positive for HIV.’ Compl. ¶ 24, Ex. A. ¶ Thus, given the date on the 

Corbis image database, Defendant also arguably had obvious 

reasons to doubt that Plaintiff was even actively performing in the 

adult film industry as of 2013. See also Kaelin v. Globe 

Communications (9th Cir. 1998) 162 F.3d at 1042 (‘The editors’ 

statements of their subjective intention are matters of credibility for a 

jury.’)” 

 

(ER 21, fn. 3, emphasis in original.) 

Finally, the Court highlighted that ANL’s own reporters claimed they 

had no clue who Plaintiff was or even bothered to investigate that basic fact 

before publishing: 

 
“Defendant suggests both that (1) Plaintiff is so well known that she is 

an all-purpose public figure for the purposes of defamation; and that 

(2) neither Nye or Forbes knew who Plaintiff was and thus could not 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   51 of 59



40 
 

have intended to convey that she was HIV positive.  Compare, e.g., 

Docket No. 20 at 22-24 with Nye Decl. ¶ 8.  Setting aside whether 

Defendant actually knew who Plaintiff was, the declarations in the 

record demonstrate that no one on Defendant’s staff believed that 

Plaintiff was HIV positive, nor did Defendant have any information to 

suggest that Plaintiff was HIV positive.  Indeed, despite reports that 

the actress had not yet been identified, no one at the Mail Online 

bothered to investigate Plaintiff’s identity, period.  As stated above, 

Plaintiff may prevail if Defendant had obvious reasons to doubt the 

veracity of its reporting, but engaged in purposeful avoidance of the 

truth. St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 730 (1968); Eastwood, 

123 F.3d at 1251; Harte-Hanks, 491 U.S. at 692; cf. United States v. 

Jewell, 532 F.2d 697, 700 (9th Cir. 1976) (en banc) (willful blindness 

tantamount to knowledge).” 

 

(ER 21, footnote 3, emphasis in original.) 

The District Court’s findings are correct with respect to Newton and 

Dodds and should not be disturbed on appeal.  Both cases are completely 

inapposite and do not control the outcome here. 

In Newton, mega-celebrity Wayne Newton sued NBC for 

broadcasting a report suggesting he had ties to the mob and that his 

purchase of a hotel was funded (secretly) through organized crime money.  

The case was tried to a local Las Vegas jury and following a 37 day trial, 

the jury awarded Newton more than $19 million in damages.  On appeal, 

and following a comprehensive review of all the trial testimony, the Court 

concluded that no actual malice was proved because the evidence 

established the journalists (Ross & Silverman) had conducted a very 

extensive and complete investigation of the matter prior to broadcasting the 

report (including requesting interviews with Newton himself).  Based on the 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   52 of 59



41 
 

investigation, the reporters reasonably decided to discount the credibility of 

a certain source of information which could have been exculpatory:  

 
“In this case, the undisputed evidence shows that NBC and its 

journalists were not reckless in disregarding Moreno's information 

about threats.  Ross and Silverman testified that they were 

uncomfortable with Moreno because they knew that federal and state 

authorities had investigated Moreno's own considerable connections 

with organized crime figures. The journalists also testified that they 

believed Moreno to be an unreliable source [making contradicting 

statements]. . . Our review of the uncontroverted testimony, together 

with the cumulation of the circumstantial and documentary evidence, 

reveals almost no evidence of actual malice, much less clear and 

convincing proof.” 

Newton at 683, 689. 

It goes without saying, the facts and issues in Newton are bear no 

resemblance to the present case.  In Newton, the Court’s review was 

following a 37 day jury trial in which extensive testimony had been 

received.  Moreover, such testimony demonstrated clearly that the news 

organization defendant had conducted a full and complete investigation of 

the matter prior to reporting the story and while certain errors were made, 

such errors were resulting from otherwise reasoned, deliberate and 

thoughtful credibility determinations about sources made by seasoned and 

experienced journalists.   

Here, unlike in Newton, ANL seeks a dispositive determination of its 

liability at the inception of the case (rather than after a full and fair trial on 

the merits).  Additionally, unlike the journalists in Newton, ANL’s reporters 

conducted zero investigation into the appropriateness of using Plaintiff’s 

image to lead the Article and in fact, purposefully ignored information 

available to them which likely would have led them to not use Plaintiff’s 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   53 of 59



42 
 

image.   Newton does not help ANL and in fact supports denying ANL’s 

quest for reversal.  

The same is true for Dodds; it does not aid ANL.  As observed by the 

District Court, Dodds involved a television news story based on extensive 

interviews with sources who affirmatively told ABC that Judge Dodds (a 

public official) used a crystal ball in connection with his role as a judicial 

officer.  After extensive discovery and depositions, ABC moved for 

summary judgment.  On appeal the Court reviewed the evidence:  

 
“[N]umerous sources informed ABC that they were personally aware 

of Judge Dodds's use of the crystal ball in the manner suggested by 

the litigants who actually appeared in the broadcast. These additional 

sources included other litigants, a former clerk, and attorneys who 

had dealings with Judge Dodds. . . ABC had no particular cause to 

doubt the veracity of the people whom it interviewed. There is nothing 

in the record to suggest that Johnson, Hart, and the former clerk were 

prone to exaggeration or lying or would deliberately engage in such 

conduct.” 

Dodds, supra at 1061, 1063 

Based on the evidence in the record, the Court concluded that ABC 

was entitled to judgment because it’s journalists had not engaged in 

“purposeful avoidance of truth”: 

 
“[ABC] did not engage in purposeful avoidance of the truth, but rather 

sought out the best possible source to refute the allegations, either by 

providing direct evidence or supplying the names of persons who 

could do so.  That source was Judge Dodds. Dodds, however, 

refused to answer the investigator's questions or to furnish any 

information at all . . .” 

 Dodds, supra at 1063 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   54 of 59



43 
 

Unlike Dodds, this case involves practically no investigation of facts 

prior to publication and instead contains evidence which a jury could find 

comprises a purposeful avoidance of truth.  ANL never possessed any 

evidence (e.g. statements from a source) to suggest that Plaintiff was the 

person who tested positive for HIV, and both Nye and Forbes admit in their 

declarations that they never believed she had HIV. Nye Decl. ¶¶ 8-9; 

Forbes Decl. ¶¶ 6-7.  Moreover, unlike the comparatively in-depth TV 

segment in Dodds, here ANL published a short online piece without having 

any clue who Plaintiff was, but admittedly knowing that the person who 

tested positive for HIV had not been identified.  The District Court’s order 

should be affirmed. 

K. The District Court Correctly Declined to Dismiss Plaintif’s 

False Light Cause of Action on an Anti-SLAPP Motion 

An anti-SLAPP motion is not the proper procedural vehicle to address 

a false light invasion of privacy claim because it cannot be said that 

“[plaintiffs'] lawsuit is meritless and 'brought primarily to chill the valid 

exercise of the constitutional rights of freedom of speech[.]") See, e.g., MG. 

v. Time Warner, Inc. (2001) 89 Cal. App. 4th 623, 636-37.  As per MG, the 

Court correctly declined to dismiss Plaintiff’s Second Cause of Action for 

false light invasion of privacy.  

IV. CONCLUSION 

If a picture is worth a thousand words, it may also lie, and be 

defamatory.   The offending Article here was “of and concerning” Ms. 

Manzari.  This is true whether the Article was directly “of and concerning” 

Plaintiff (because an image with her name “in lights” was used to lead the 

Article), or by clear implication, because MailOnline juxtaposed her picture 

with headlines clearly implicating her -- and chose not to clarify to its visitor 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   55 of 59



44 
 

that the pictured model (Ms. Manzari) was not the adult film actress who 

tested positive for HIV. 

Additionally, even if Plaintiff (a former nude model who achieved 

some modest media coverage for her entrepreneurial successes on the 

Internet seventeen years ago) is an “all-purpose” public figure similar to a 

mega-celebrity like George Clooney, then she adequately demonstrated a 

“probability” that ANL acted with actual malice in publishing the Article 

knowing she was not HIV infected performer.  Accordingly, ANL’s appeal 

should be rejected and the District Court’s order affirmed in all respects. 

 

Respectfully submitted, 

 

Dated: November 10, 2014  WEIN LAW GROUP, LLP 

 

 

           By: /S/_________________________ 
              STEVEN L. WEINBERG 

              Attorneys for Plaintiff - Appellee 

        Leah Manzari 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   56 of 59



45 
 

CERTIFICATE OF COMPLIANCE WITH TYPE-VOLUME 

LIMITATION, TYPEFACE REQUIREMENTS, 

AND TYPE STYLE REQUIREMENTS 

 Pursuant to Rule 32(a)(7)(C) of the Federal Rules of Appellate 

Procedure, and Ninth Circuit Rule 32-1, I hereby certify that: 

1.  The foregoing Brief of Appellee Leah Manzari complies with the type-

volume limitation of Fed. R. App. P. 32(a)(7)(B), because, according to the 

word count of the word-processing system used to prepare the brief, the 

brief contains 1,461 words, excluding the corporate disclosure statement, 

table of contents, table of authorities, and certificates of counsel. 

2.  The foregoing Brief of Appellee Leah Manzari complies with the 

typeface requirements of Fed. R. App. P. 32(a)(5) and the type style 

requirements of Fed. R. App. P. 32(a)(6) because it has been prepared in a 

proportionally spaced typeface using Microsoft Office Word 2010 in 14-

point Arial font. 

 

Dated: November 10, 2014  WEIN LAW GROUP, LLP 

 

           By:__/S/_________________________ 
              STEVEN L. WEINBERG 

              Attorneys for Plaintiff - Appellee 

        Leah Manzari  

 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   57 of 59



46 
 

STATEMENT OF RELATED CASES 

 Pursuant to Ninth Circuit Rule 28-2.6, plaintiff states: To the best of 

Appellee’s knowledge, there are no related cases pending in this Court. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   58 of 59



47 
 

CERTIFICATE OF SERVICE 

 I hereby certify that on November 10, 2014, I electronically filed the 

foregoing with the Clerk of the Court for the United States Court of Appeals 

for the Ninth Circuit by using the appellate CM/ECF system. 

 

 I certify that all participants in the case are registered CM/ECF users 

and that service will be accomplished by the appellate CM/ECF system. 

 

Dated: November 10, 2014  WEIN LAW GROUP, LLP 

 

           By:_/S/__________________________ 
              STEVEN L. WEINBERG 

              Attorneys for Plaintiff - Appellee 

        Leah Manzari  

Case = 14-55329, 11/10/2014, ID = 9308388, DktEntry = 18, Page   59 of 59




